I förmiddagsregn...

gick Arwen och jag en första promenad, jag iklädd regnställ som är som regnställ är mest, d v s inte helt tätt när det regnar ordentligt. Däremot inifrån och ut är det tätt, det släpper alltså inte ut fukten från kroppen, utan fungerar som ett vårvärmade omslag - ganska obehagligt i längden. Om någon bland er kära läsare känner till något märke som funkar så tipsa mig gärna.
Läsare ja, så trevligt att ni finns och att ni ger er tillkänna båda kända och okända - tackar, tackar för kommentarer.



En mycket våt Arwen

Huset har städats inför middagen vi ska ha för barn och barnbarn i morgon. Roligt att som omväxling dammsuga upp svarta hundhår i stället för vita katthår!? (Nu centrerade texten sig igen, vet inte varför) Maken har tillverkat en Tiramisu och den var ju inte snabbgjord precis, men blir nog otroligt god. Receptet hämtat ur en av våra italienska kokböcker och då ska det väl bli rätt och bra antar jag. Det blev en massa äggvitor över efter Tiramisun och då vispade maken snabbt ihop maränger som han hävde lite mosade bjärnbär i - dom gräddas fortfarande. Maken försökte fördela smeten på tio klickar, så många blir vi i morgon, men det såg så gott ut att jag raskt bestämde att här skulle minsann inte bjudas på några maränger, dom smaskar vi i oss själv!  Vi kan säkert stoppa i oss hälften till kvällens "På spåret".

Eftermiddagspromenaden blev en något trevligare runda i uppehållsväder och minsann om inte solen nästan tittade fram. Jag ska inte trötta er, kära läsare, med hur många rådjur och hjortar vi mötte på vår runda, men tillräckligt för att Arwen skulle hinna bli blasé! Jag kom hem med en mycket smutsig hund, som jag helt rått spolade med kallt vatten direkt från utkastaren på uthuset.  Nu har hon legat och torkat på katternas rosa frottehandduk i hallen och hon ska belönas  med lite vildsvinskött som maken skurit bort från vår middagsfilé (nej, det äter vi inte varje dag). Om det blandas ner i hennes tråkiga "torrisar" får hon också en festmåltid. Vår ska alltså bestå av helstekt vildsvinsfilé, ugnsbakad sparrispotatis, svampsås på champinjoner som vi plockade i Kåseberga för några månader sedan, gelé och sallad. Gammeldags och gott! Nu ska jag duscha av mig efter städ och promenader så att jag kan sätta mig ren och fräsch till bords.

Kl 18.15: Middagen aväten - det godaste jag ätit på länge. Det svinet hade inte levt förgäves!


God fredagkväll på er alla önskar

Skogseva








Kommentarer
Postat av: Sofia

Tiramisun var toppen - liksom resten av middagen! Tackar så mycket! (Max kom precis in med färdigbyggda jättestora Starwars-skeppet, det blev häftigt)

Kram på er!

2008-12-21 @ 20:00:22
Postat av: Marielle

Har du lust att svara på dagens kluring och ha chansen att vinna julklappar till ett värde av hundratals kronor? :-)

2008-12-21 @ 20:12:22
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0