Två vita och en brun

Lite vardagsdramatik.

Stora vita katten jagade. Lekte med något på gräsmattan. Gjorde språng och krumbuktade. Slog med tassen efter något litet och brunt. Något litet och brunt som försökte komma undan det stora vita. Det stora vita som lekte Farlig Tiger!







Blå kattögon bevakade Lilla Bruna, tittade bort, men såg allt. Lilla Bruna tittade ner i gräset och låtsade att den inte fanns. Stora Vita visste att den fanns. Duktiga vita jägare, livsfarliga fångstmaskin.







Stora Vita låtsades vänligt sinnad. Talade rart och insmickrande till Lilla Bruna. Sade sig vara timid och ofarlig. Sade sig bara vilja leka. Lilla Bruna satt darrande och lyssnade, skrämd från vettet av Stora Vita. Stora Vita började spela hazard. Tittade bort långa stunder. Putsade bort något obefintligt från pälsen. En snabb blick igen på Lilla Bruna. Putsade lite på svansen. Lilla Bruna sprang....







Bersån fanns inom räckhåll. Lilla Bruna räddade sig in i murgrönans kompakta djungel. Försvann in i det mörkt gröna. Stora Vitas tigersprång var inte snabbt nog och murgrönan var för tät. Stora Vita hämtade hjälp.







Lilla Vita var snabbt på plats. Slanka katten. Smidiga katten. Blixtsnabba katten. Två vita jägare i unison jakt. Två  lurpassande lustmördare. Två spanare som förgäves lyssnade inåt murgrönan. Lilla Bruna förblev borta...



God jaktlycka önskas er


Skogseva



(Bilderna är sisådär - jag fick skynda mig...)

Kommentarer
Postat av: Inger

Halleda..............sånt bestyr....

2009-04-22 @ 16:07:49
Postat av: Skogseva

Jaktbestyr = viktigt bestyr för två vita.

2009-04-22 @ 16:40:46
URL: http://skogseva.blogg.se/
Postat av: Kamilla Nyström

nawww, så gulligt! Jag tycker det var skönt att lilla bruna kom iväg och räddade sitt skinn!

De stora vita får in o jaga i matskålen istället,, "fniss"

kram K

2009-04-22 @ 16:53:55
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: Kör Eva

Håller med föregående talare.

Jag håller på "lilla bruna".

"Stora vit" kan lätt få mat annanstans.



Glad är jag för att det blev ett lyckligt slut.



Ha en bra kväll.

Kram Eva

2009-04-22 @ 17:46:18
Postat av: Hanna

Vilken söt "liten brun" :) Ester kunde gott behöva gå i jaktskola hos "stora vita", hon är usel på allt som har med jakt att göra.

puss&kram

2009-04-22 @ 20:08:55
Postat av: Skogseva

Kamilla: Gullig vet jag inte precis... Det värsta (elelr bästa) är att katterna faktiskt inte äter upp sina byten - de är väl för bortskämda.



Kär Eva: Jo, jag höll faktiskt också på den lilla bruna.



Hannastumpan: Konstigt, hon är ju mycket ute. Vi kan ordna ett träningsläger... Klappa henne från mig.



Kram på er alla

2009-04-22 @ 20:18:48
URL: http://skogseva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0