Är det tillåtet


...att bara skriva om elände?


Läste i tidningen om Gaza, israeler, palestinier, antisemitism, ångest och skam, klimateffekter. Min själ och mitt hjärta orkar inte med det. Jag antar att jag inte är ensam om att blir utmattad av allt elände vi omges av, både nära och fjärran. Vad kan vi göra, hur ska vi göra? Kan vi över överhuvud taget göra någonting? Det enda jag har gjort är att i ett upprop rösta för att Israels ambassadör ska utvisas från Sverige.






Det finns många, många riktigt hemska krigsbilder att välja
bland
men denna är skrämmande nog tycker jag.



Skam, skam, skam på er som använder händelserna i Gaza som någon slags legitimering för att förstöra i och runt judiska kapellet i Malmö. Ni är bara värda förakt, inget annat! 
Över huvud taget avskyr jag att man använder förstörelse som protest eller demonstration eller till och med bara för "nöjes" skull. Att ge sig på kyrkogårdar och begravningsplatser, välta gravstenar och skända är inte pojkstreck och oförstånd!




Det är absolut tabu att  förstöra gravstenarna på våra kyrkogårdar!




Kvällen ska ägnas åt något lite roligare än allt svart som som finns runtomkring oss, nämligen körsång. Dags att testa ny kör i Lund och se hur de rostiga stämbanden mår, eller snarare höra hur de låter.




Med denna korta och dystra dagsnotering önskar jag er en god kväll.



Skogseva



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig om det du skriver. Det är tungt att slå upp en dagstidning idag och se dessa hemska bilder till frukost.



Jag är spänd på att höra hur det var på "nya" kören.

Det blir väl morgondagens inlägg.

Ha det bra

Kram

Eva

2009-01-14 @ 20:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0