Rynkor och förfall.

Vem är det som kommer med så tramsiga uttalanden som: "Jag tycker det är så vackert med ett gammalt, rynkigt ansikte." Alltid "ungdomar" i 30- 40-årsåldern. Släta som persikor och tror att de kommer att förbli så, för de har ju "Fått mycket spänstigare hud, tack vare Jabushe." Urdumt!



Detta märket har världens tramsigaste reklam.



Så vitt jag vet är det inte så många 60- 70-åringar som säger sig älska sina rynkor. Eller övrigt kroppsligt förfall för den delen. Själv avskyr jag att hakorna har mångdubblats (ett trist arv från lilla mamma som också avskydde sina hakor), håret tunnats ut, brösten dragits mer och mer nedåt, hörselns försämrats, tänderna blivit skraltigare, mörkerseendet nästan försvunnit. Det är sådant som följer med det "vackra", gamla rynkiga ansiktet, har ni tänkt på det! Därtill kommer ont i leder, det går inte att sitta på huk längre, och svagare muskler. Vad är det för tjusigt med det? Och vad hjälper det att insidan känns oförstörd? Att man stundtals känner sig som tjugo invärtes när utsidan visar upp ett 65-årigt smårynkigt skal! Jag gillar i alla fall inte vad åldern gör med min kropp. Själens sextiofem år bär jag mer än gärna.





Besvärligt när man har rynkor redan som barn..




Här ramlade all text jag skrivit bort så det blir inget mer i dag eftersom jag ska passa ett par små gossar!


Många f-ord skulle jag vilja säga....



Skogseva

Kommentarer
Postat av: Yngsta dottern

Mamman till de små gossarna är tacksam för hjälpen så att hon kunde gå och hålla i svettig klass på gymet... Tack!

Du, är du medveten om att du låter äldre än du ser ut (och är) när du skriver ibland? Ser mer gråpermanentad gumma framför mig än min, får man nog säga, fräscha mamma! Kommentar från lilla pippins nya ägare: "Your mother has beautiful purple-blue eyes" Gotta dig åt den om inte annat!

;-)

2009-01-27 @ 20:15:02
Postat av: Skogseva

Tack mitt hjärta du är rar du.

Purple blue? Njaee... Men det var ju snällt sagt av Pippins nye ägare.

2009-01-27 @ 21:01:53
Postat av: Kamilla Nyström

Oj,, var det där pippin hamnade!? "fniss"

2009-01-27 @ 22:29:19
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: Anita

Tänk mera på det som är inuti än skalet, säger en som är ännu skrynkligare

2009-01-28 @ 09:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0