Tavlan - igen!

Nu är den evigt ofärdiga tavlan "nedbantad". Från etthundrajugo centimeters bredd till åttiofem. Det blev några timmars pyssel och det krävdes en uppsjö av verktyg för att genomföra amputationen. Duken var ordentligt fäst med många och kraftiga häftklamrar som krävde en stark arm för att plockas loss. Maken snedsågad hörn och kortade stag, skar duk och skruvade i skruvar. Han var tapper och morrade inte en enda gång. Inte jag heller som ju var den som dragit igång operationen. Nu har duken, en för motivet, mer passande storlek. Så galet det kan bli när man tänker för vidlyftigt. Nu ska den färdigställas i veckan.




Per Kirkeby, Untitled


Så här kommer tavlan inte att se ut  -  detta är nämlige Per Kirkeby
och han är ett något större namn när det gäller konst än Skogseva!
 



Utanför fönstret strålar solen men den hinns inte med i dag. Den får stå där och lysa för sig själv. Vi ska om en liten stund ikläda oss vackra gångkläder och åka till goda vänner i Malmö för en bättre middag. Hos dessa vänner blir måltiderna alltid fantastiskt goda och lika fantastiskt rikliga. Ska bli intressant att se hur det blir att äta ickedietmat. Jag har märkt att jag helt plötsligt är känslig för sött. Tycker att vitt vin kan smaka nästan för sött trots att det går under benämningen torrt. Smaklökarna reagerar när de utsätts för en smak som de inte råkar ut för dagligen







Intressant och lärorikt.  Främsta delen av min tunga har fått vila ett bra tag nu. I kväll
får den jobba igen, men i morgon får den nöja sig med vår osöta diet.




I övrigt har dagen ökat drygt tre timmar och det har väl inte undgått någon. Jag tycker att livsandarna återvänder i samma takt som dagen längs. Om solen dessutom visar sig är tillvaron väldigt behaglig. Tänk att bo längst upp i norr, Naimakka till exempel, där temperaturen alltsom oftast är ner mot minus fyrtio grader. Och mörkt. Det vill nog till en särskild sorts tålmodiga och sega personer för att stå ut med det - jag passar inte där! Tänk så mycket ved det hade gått åt.







Väderstationen i Naimakka, jag ryser bara jag hör ortsnamnet.



Nu ska jag gå och göra mig så fin jag kan utifrån mina förutsättningar. Eftersom jag inte köpt något nytt i snyggklädesväg på länge blir det att gräva fram samma gamla svarta som hängt med i - låt se - tolv år tror jag. En snäv kjol alltså. Överdelarna varierar och är förnyade desto fler gånger. Kjolen kommer jag att sörja svårt när den går till de sälla jaktmarkerna och det gör den inom kort. Börjar se lite luggsliten ut, men så länge den inte har hål som syns tänker jag använda den! Favoritplagg användes till sista tråden!






En svart baskjol i garderoben är ett måste och kan
användas till mycket. Ju slätare och enklare desto bättre






En snygg svart tröja till, några accessoarer, i färg om
man tillhör den modiga sortens kvinna, och man kan
gästa vem som helst. Jag skulle kunna tänka mig den
svartvita tröjan på bilden också.



Njut av ljuset och den vackra eftermiddagen, tag en promenad och lyssna på talgoxens glada sång!


Skogseva

Kommentarer
Postat av: Kör Eva

Hej.

Jag tycker snart vi ute i cyberrymden borde få veta hur det går med dieten.

Är det något för oss andra att prova ??

Jag håller med dig om en svart i garderoben men vad gör man när alla toppar ser ut som "mammakläder" Jag får panik när jag kommer in i en affär och allt ser likadant ut.

Usch.............

ha en trevlig kväll.

Kram

Eva

2009-02-21 @ 17:34:46
Postat av: Inger

Önskar en trevlig middag.

Då flyger jag i morgon....hasta la vista....

2009-02-21 @ 18:51:45
Postat av: Skogseva

Eva:

Man går till en affär som inte heter Hennes eller liknande och köper en styck topp i stället för två eller tre! Men jag håller med - det mesta är fasligt fult just nu. Och barnsligt i stället för kvinnligt.



Inger:

Jag antar att du redan åkt men jag skickar dig ändå genom cyberrymden en önskan om en trevlig resa. Måtte solen lysa över dig några dagar!



Kram till er båda från

Skogseva

2009-02-22 @ 12:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0