Vitt och vått


Och så vips... var det totalvinter där ute.







Jag skulle just börja titta efter våra snödroppar och vintergäck..
Syrénbuskaget är nedtyngt av den blöta snön.




Det blåste och snöade hela natten vilket innebar att maken fick skotta några timmar på morgonen. Tung blöt snö. Som väl är har vi investerat i ett snöblad till åkklipparen så det är inte så kroppsligt betungande längre. Säger jag som inte snöröjer med den eftersom maken skaffade sig duktig erfarenhet under en snörik vinter för några år sedan.






Ett snöblad till åkklipparen har räddat våra
ryggar från totalkollaps några snörika vintrar.




Hur välplogat vi än har är det nästan alltid problem att ta sig uppför ett litet lut, från vår lilla skogsväg upp på den större skogsvägen. Så också i dag då maken på något vis hamnade totalt utanför vår väg när han av någon anledning skulle backa ett par meter. Satt fast i sörjan under snön och kunde inte komma loss. Godsets stora gula maskin fick komma och dra loss och i ett huj stod gamla Volvon på vägen igen.






Tja... inte olik.




Nu ska jag om en kort stund göra mig i ordning för en tur till Helsinborg och äldsta dottern. Käre maken har placerat vår röda bil i ett nedförlut i skogen mittemot så att jag inte ska få problem med vår lilla backe..







Vackert men stundtals svårframkomligt. Detta är dock
inte vår lilla skogsväg även om den är lik. 




Jag är som min mamma också var lite "väderkänslig", huvudet är tungt och med en lätt värk försett, så det piggar nog upp med en utfykt. Och så är det ganska många veckor sedan jag kramade om mina Helsingborgbarnbarn, två trevliga gossar. Jag är på plats i morgon igen för en ny rapport om väglaget inte spelar mig ett spratt...





Jag blir inte klok på om hon har en
röd rosett i håret eller om det ska
föreställa "ontblixtar".




Och med denna helt korta läges- och väderleksrapport önskar jag er en trevlig dag och kväll.


Skogseva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0