Kaffekalas

Huset är dammsugat och bordet dukat med muggar och fat. Vi väntar på våra kaffegäster. Vi äger alltså inte kaffekoppar, jo kanske fyra någotsånär hela.






Fyra av denna koppmodell finns i hemmet,
fler kan vi alltså inte vara.



Jag tyckte under många år att det kändes som skrymmande och onödigt husgeråd och har säkert slängt många hela koppar och fat. En gång i tiden fanns en hel kaffeservis, den finns nog för beskådan hos exmaken. Om jag inte minns fel var den skönt bemålad med liljekonvaljer och var säkert en bröllopspresent eller så.







Liljekonvalj är en ljuvlig blomma som vi faktiskt har en matta av
under en lönn i ett hörn i trädgården. Snyggare där än på en
kaffeservis.





Nu har det förflutit så mycket tid att jag är tillbaka vid start så att säga och tycker det skulle vara trevligt med en samling koppar, fat och assietter. Helst utan liljekonvaljer dock! Härmed önskar jag mig i present, julklapp, namnsdag och annat tänkbart presenttillfälle helvita snyggt designad koppar och fat!








Jag gillar inte guldkanten, men koppen är ganska söt.





Kaffekalaset över och det var trevligt. Mycket "pojkprat" om verktyg och kataloger från Jula och andra, för kvinnor; otrevliga ställen. Maken fick bland annat en limpistol och det var tydligen höjden av lycka. Den hade inte framkallat sådana känslor hos mig - alltså är det skillnad på kvinnor och män.






Pojktidning nummer ett?




En gigantisk prinsesstårta för tjugo personer lyckades vi inte äta upp trots stora insatser framförallt av smågossarna, så "doggybagar" skickades med gästerna hem.






Också en doggybag!



Jag var imponerad av mitt eget förhållningssätt till tårtan - jag klarade av att äta enbart grädden från en liten bit. Inte en smula från den fantastiskt (tror jag) goda wienerkransen smakade jag heller! En karaktär som jag inte visste att jag var i besittning av. Hipp Hurra vad jag var bra! Samvetet mår bra i alla fall. 





Sådant här köper vi numera i
halvlitersförpackningar.




Nu är det lite disk som ska göras, vi måste äta middag (kasslersallad) och sedan är det bara soffan och TV som gäller. I morgon är en ny blank dag som väntar. Lite skogspromenad hade nog känts bra - undrar om maken tycker det också?






Snart ser det ut så här i skogen - då är det ljuvligt att
promenera, om man ger sig tid till det. Vårmånaderna är 
ju den mest intensiva trädgårdstiden.



 

God kväll kära läsare och tack snälla alla ni som ger er tid att kommentera - det är uppskattat ska ni veta!


Skogseva

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det Meissen-koppar ?..........Tar en tur dit över påsk för att fira ..min... födelsedag...

2009-02-01 @ 08:57:42
Postat av: Kör Eva

Ha ha ha .........du är så rolig.

Jag håller med Johnny och grabbarna en Jula katalog är rolig OCH EN LIMPISTOL är BRA.

Vi har på skolan och de används flitigt.

Idag är det lite snö i Malmö men det ska ändå bli en lång promenad ute i det kalla vädret.

Ikväll är det Stepp kurs.

Kram

Eva

2009-02-01 @ 09:07:17
Postat av: Åsa Lovén

Haha - doggybagen var träffande!

2009-02-01 @ 14:31:53
Postat av: Kamilla Nyström

Jula katalogen har vi haft här hemma, och det är förvånande hur många gånger maken kan titta i den!!! Inte ens jag tittar så många gånger i Ellos-katalogen "fniss"

2009-02-01 @ 16:57:01
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0