Stekt fläsk och svält.

Efter en natts dålig sömn var det inte kul att sätta ner fötterna på golvet i morse. Jag undrar varför vissa nätter är helt omöjliga. Är det kanske så att vi som inte är så lättsamma av oss utan mer svartsynta drabbas lättare av nattliga demoner. Jag ligger och funderar på livet - eller snarare tvärtom. Känns det inte lite som om jag håller på att dö, klappar inte hjärtat lite orytmskt, har jag inte svårt att dra efter andan... Nattspöken som kommer då och då och som inte är så roliga och inte lätta att skrämma iväg. I natt var jag vaken tills tidningsbudet kom vid tretiden.





En demon som inte verkar mer skrämmande
än mina nattliga svarta tankar.



Men när fötterna väl var placerade på golvet - TJOHOOOO -  upp och stek fläsk och gör äggröra med dig. Bort det nattliga och in det dagliga. Bacon och ägg kan få vem som helst på bättre humör! Särskilt när man vet att det leder till viktminskning. Jag känner redan att mina jeans sitter något mindre hårt, efter knappt tre dagar. Sex kilo vill jag gärna "äta bort". Ett alldeles groteskt problem med tanke på hur det ser ut i världen. Samvetet känns inte fjäderlätt precis....






Kommentarer är överflödiga...




Jag funderar på vad jag kan göra för någon insats efter min förmåga. Det blir naturligtvis inga jättesaker, men något måste var och en kunna göra, även om man bara skickar i väg ett par tior till någon välrenommerad organisation. Alla ni multimiljonärer i världen som sitter och ruvar på era pengahögar i stället för att donera rejäla summor till sjukhus- och skolbyggen, mat, medicin eller vad det vara må, ni borde verkligen få besök av nattliga demoner!





Rädda barnen är väl fortfarande en 
organisation som man kan lita på...



Jag läste en gång om ett sultanat, förmodligen Brunei, där sultanen hade etthundratjugo bilar, varav två var i äkta silver! Och naturligtvis guldkranar i alla badrummen (som var stora som balsalar) i palatset som hade femhundra rum. Varför egentligen? Är man en lycklig liten sultan om man har guldkranar och silverbilar?





Sultaner är både härskare och russin!  Jag tror
att detta föreställer en härskare...







... detta är nämligen russin!




Maken som skulle vara ledig i dag sitter bredvid mig och arbetar på något viktigt projekt. Morgondagen skulle också vara en ledig dag men då ska han ha en föreläsning. Det blir aldrig som man tänkt sig, men det blir nog bra ändå. Vi sitter mitt emot varandra nu och arbetar, vi har varandra - det räcker långt.







En bild från fårhagen känns skönt att titta på och får mig att minnas hur
ljuvligt det är med svensk sommar, även om det  regnar då och då...





Alla ni vanliga människor som inte har silverbilar eller guldkranar, men kanske en guldpeng i börsen - skicka den till dem som inte har något alls av livets nödtorft, nämligen mat och rent vatten!




Tag vara på varandra.



Skogseva

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att jag ska börja med ägg och bacon dieten.

Det vattnas i munnen bara jag tänker på det.

Jag har faktiskt för två år sedan dragit igång ett projekt med fadderbarn i skolan där jag arbetar.

All personal och alla barn lägger tio kr var i månaden ( Vi är 20 sammanlagt) och så skickar vi det till Abraham som bor i Kenya.



Längtar ut till er på nästa lunch med kördamerna.

Kram

Eva

2009-01-22 @ 17:57:41
Postat av: Skogseva

Ett sådant föredömligt initiativ! Jag har tittat lite på nätet och lutar åt Läkare utan gränser. Det blir ju kanske inte fadderbarn men jag tror att pengarna hamnar rätt ändå.

Kram

2009-01-22 @ 18:38:28
Postat av: Yngsta dottern

Vi sätter varje månad över en fast summa till Rädda barnen och i vår lilla Ica står en bössa från Röda korset som jag alltid passar på att lägga något i när jag handlar. Det är säkert många som gör som vi, så varför känns det inte som om det hjälper? När helst man öppnar en tidning eller sätter på TVn så är det misär, svält och elände... Det är fruktansvärt deprimerande att inte fler gör mer - då hade det nog märkts...

2009-01-22 @ 20:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0