Den jag inte blev

Drömmar kan gå itu..

Jag blev aldrig Prima ballerina. Den drömmen slocknade ganska tidigt i mitt liv. Jag fick aldrig sätta mina tåspetsskor på de klassiska dansscenerna. Jag fick aldrig svepa fram i min tutu på Bolsjojteaterns scen, ingen assemblé, inget pas de deux med Nureyev. Ingen plié i Covent Garden.






Alltid lika undersköna rörelser.  Styrka, balans, grace, långa starka muskler - en perfekt dansör. Nureyev så klart.



Jag blev aldrig den stora författaren. Pennan gick inte riktigt min väg. Det fanns för många ord och att välja det rätta var svårt. Meningarna var aldrig tillräckligt vassa. Historierna tråkiga och teman banala. Allvaret aldrig tillräckligt allvarligt och det muntra inte särskilt roligt. Ingen originalitet i det skrivna ordet. Refuserad i det enda alster som synats av ett professionellt öga. Talanglös.






Han blev författare...



Jag blev aldrig fyrabarnsmamma. Det var nära, men jag blev det inte...






Ibland väljer man, av olika anledningar,
att inte föda sitt barn.



Jag blev inte ens blondin. Jag ville så gärna prova. En enda gång i mitt liv. Jag var hos min frisör i dag, men hon avrådde. Det skulle förmodligen inte bli bra. Kanske bli mera åt morotshållet till. Jag skulle nog bli missnöjd. Jag skulle se blek ut och hon kunde inte ansvara... Jag avstod.

Inte ens blondin...





En osedvanligt vacker, och ung, blondin.



Jag får tänka på gamle åklagaren som alltid hyllar medelmåttan. Det är tryggt och lugnt. Medelmåttans värld är den lugnaste av världar. Man vet vem man är och var ens begränsningar finns. Livet flyter fram utan att man ständigt är efterfrågad, jagad, står i centrum.
Det kanske är så - men en liten, liten talang skulle jag nog vilja ha. Nu när jag inte fick bli blondin!


God kväll


Skogseva

Kommentarer
Postat av: Anita

Men idag skulle du kunna bli skrivare av något slag. Din penna flyter lätt och trevligt. Att vara blondin är minsann inget att trakta efter. Som gammal blir man bara råttfärgad. Säger en som vet av egen erfarenhet.

2009-03-06 @ 15:58:19
Postat av: Anita

Men idag skulle du kunna bli skrivare av något slag. Din penna flyter lätt och trevligt. Att vara blondin är minsann inget att trakta efter. Som gammal blir man bara råttfärgad. Säger en som vet av egen erfarenhet.

2009-03-06 @ 22:18:23
Postat av: Kör Eva

Ditt skrivande är det då inget fel på !!

Nej du Eva , var glad för den du blev för det är minsann bra nog.

Ha en trevlig helg.

Kram

Eva

2009-03-07 @ 08:20:01
Postat av: Inger

Dans passe .........

2009-03-07 @ 09:02:39
Postat av: Smålänning

Varför slösa pengar på en bok om KBT när du faktiskt bara kan ringa o fråga en som är utbildad och dessutom släkt :-)

2009-03-07 @ 13:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0