Kortkort

Helt kort:

Solig dag med samma sorts torra flingor i luften som i går. Heldag i Kalmar stad med mycket handlande och travande - inte så mycket som är sig likt sedan jag bodde här för tjugo år sedan. Bara kalmaritiskan som skaver i öronen på samma sätt som säkert min skånska gör i kalmaröron.




Storgatan i Kalmar.


Stor veckohandling som är imponerande gigantisk om man som sonen och svärdottern har tre barn varav två tonåringar och en nästan tonåring. Tur att den perioden i ens liv är över...  Lunch åts mitt i shoppingen, Raggmunkar med fläsk och rårörda lingon - åt pipsvängen med dieter. Jag har fått en del tips av svärdottern hur man kan förhålla sig till mat med hjälp av KBT. Enkla tips som jag genast tog till mig och ska testa. Jag har lite problem med gränssättningen nämligen... När det gäller mängder alltså.




Kognitiv beteendeterapi var det alltså...


Tittade på sonens läkarpraktik i centrala staden, ny för honom så den har jag inte sett tidigare. Snyggt, med gamla fina rum, högt i tak och mycket atmosfär - där kan man nog känna sig välkomnad som patient.





Nää.. vita rockar är ute. Nu är det kortärmat
och randigt till de vita byxorna.
 

Jag har bakat födelsedagstårta, den Rörträsktårta jag berättade om för en tid sedan. Nerifrån och upp: Mandelbotten, kolasås, vispgrädde, kakaopulver. Förödande gott.




Rörträsktårta - igen. Jag har bakat en som täcker
en hel plåt!


Nu ska jag sätta mig och titta på en film, kanske det blir "Låt den rätte komma in". Mycket roligare att se filmerna på stor duk än på en liten tv-skärm. I går såg vi en ruggig historia "No country for old men" - jag låste om mig när jag gick och lade mig i gästhuset i...



God natt och sov gott den som kan.


Skogseva

Kommentarer
Postat av: Maken

Skyll dig själv när du kommenderar fram så´na filmer!

Puss och godnatt!

2009-03-26 @ 20:49:03
Postat av: Anita

Hälsa och gratulera i morgon. Vi ska inte baka Rörträsktårta till vår födelsedag på lördag. Dotterna vill ha Ehrenmarkstårta, så den ska jag göra i morgon, men har nog ingen plats i min lilla frys - hoppsan. Kram

2009-03-26 @ 21:28:43
Postat av: Kör Eva

Låter som en trevlig tillvaro du har just nu.

Kontentan är väl att man ska röra sig och få bort fler kalorier än vad man stoppade in.

Ja det är lätt att säga tulipanaros också men ack så svårt att göra en.

Ha det bra

Kram

Eva

2009-03-26 @ 21:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0