Chokladblomma och Skalbagge

I den stora men tämligen usla ICA-butik vi handlade i i går finns även en lite bokavdelning. I bokavdelningen var det rea. En del vanliga böcker som bästsäljande deckare av Liza Marklund, jätteböcker om chokladkakor och chokladdesserter, föräldraböcker som "Nannyboken" och ett oändligt antal kokböcker. Barnböcker förstås. Böcker om Halvan, gillad av sexårsbarnbarnet, olika lärasigräknaochläsa-böcker och så Mamma Mu! Denna förmänskligade kossa har i reaboken fått ett sår och blir ompysslad av sin kloke bonde. Den egoistiska och småelaka Kråkan ska hjälpa till men äter naturligtvis själv upp den glass som skulle kyla bulan i Mamma Mus panna. En pippi jag lätt kan identifiera mig med - den boken köpte jag!


Mamma Mu får ett sår med CD



Mamma Mu är nyfiken och pigg
på upptåg men det går galet ibland...




Några böcker fanns på psykologihyllan och däribland en som jag funderat på tidigare, "Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi" av Lisbeth Stahre. Eftersom jag undrat lite över KBT-behandling överhuvud taget, tyckte jag att det kunde vara intressant att se om det däri finns något litet jag kan använda mig av i mitt eget förhållningssätt till mat. Den boken köpte jag!







Viktig eller oviktig bok?



En lustifikation: På omslaget till boken finns en blomma som jag tror mig ha examinerat till Cosmos atrosanguinea "Chokladblomma". Någon djup symbolik i det? "Riktig choklad - för evigt borta. Nöj dig med doften från Chokladblomman!"




Chokladblomma 'Hot Chocolate', Cosmos atrosanguinea 'Hot Chocolate'


Chokladblomma, foto Mats Olsson.
En chokladdoftande skönhet.



Bland bokhögarna fanns också många underligheter. "Sluta kämpa, börja leva", "Erotiska hemligheter", "Leva med hästar", "1001 filmer du måste se innan du dör" och "Magträning för alla". I den sista boken finns bilder på ett stort antal omöjliga ställningar som en kropp kan ställas, sättas och läggas i. Varje ställning har ett namn som "Halvmånen", "Plankan" (i många olika steg), "Fällkniven", "Sidocrunches" och "Död skalbagge". Allt ser lika plågsamt och omöjligt ut. Naturligtvis inte för de som utför rörelserna på bilderna. Trådsmala Trettioåringar. Men för mig. Icke Trådsmal Sextiofemåring! Den boken köpte jag! Jag ska bli av med magfettet, så här ska göras Skalbaggar och Fällknivar dagligen!







I den här boken finns många magplågor...




 

Magövningar, bryggan

...som "Bryggan" till exempel.




Det ljuvliga men ganska blåsiga vårvädret vevade igång min längtan efter trädgårdspyssel. På med mina Aigle och tjock tröja, trädgårdshandskar och solglasögon. Fram med krattan. Jag krattade nedfallna grenar i en och en halv timma. Våra två stora almar gick till de sälla jaktmarkerna förra sensommaren och nu faller mängder av smågrenar. Träden ska tas ner med det snaraste och någon slags ersättning skaffas. Det är emellertid inte lätt att ersätta två tjugo meter höga träd. Det troligaste är att det blir pilar eller björkar, som växer ganska snabbt.




Curtain by Poppins' Garden.


En hängpil att drömma om..



Nu ska jag göra en eller ett par "Brädor" eller kanske en "Död skalbagge" före min efterlängtade dusch.



God eftermiddag önskar


Skogseva






Kommentarer
Postat av: Inger

Prova Kama Sutra istället.....går lika bra och trevligare !! L

2009-03-04 @ 16:36:54
Postat av: Hanna

Hej ! Nu börjar det äntligen bli lite vår här uppe i Småland, fåglar sjunger och på vissa ställen tittar små snödroppar fram :)

Jag vill också inhandla lite nya böcker på rean, är klar med en serie böcker och nu vill jag hitta någon ny att försvinna in i :) något tips?

2009-03-04 @ 19:33:27
Postat av: Skogseva

Hej Inger och välkommen tillbaka. Kama Sutra ibland - Plankan eller Skalbaggen ibland! Omväxling är nyckelordet till allt!

Kram

2009-03-04 @ 19:34:01
Postat av: Skogseva

Hej Hannagumman

Läs genom reakatalogerna och önska dig en hög böcker i present. Jag ringer i helgen, vill komma upp snart.

Kram

2009-03-04 @ 19:36:09
Postat av: Kör Eva

Jag ser fram emot vårt förestående möte. Då vill jag att du visar alla dina magrörelser.......... :=)



Jag har börjat med ljudböcker eftersom jag ibland går till eller från jobbet. Då är det skönt att någon annan läser.

Ha det bäst.

Kram

Eva

2009-03-04 @ 21:41:34
Postat av: Inger

Är mötet bara för altar ?? ^^^^

2009-03-05 @ 07:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0