Chinos åt en falukorv

Klädde mig i persiljestassen för att åka till Lund och shoppa. Huvudsyftet var en present till sonen. Spirit Store är en bra butik om man vill handla lite Filippa K. Det vill man absolut inte till sig själv eftersom Filippa K bara gör barnstorlekar, men hennes herrkläder har tydligen normalstorlekar. Hittade något fint till sonen och ville sedan ha ett par jeans till mig själv. Ett  par vanliga blå, lite lätt slitna - så där så att de är sköna redan från början. Den mycket vänliga och trådsmala flickan som hjälpte mig grävde fram ett par tänkbara jeans. Såg smala ut. Provade. Fick i ett halvt ben.




Ibland vill man få plats med mer
än halva benet i ett par jeans.


Ropade på hjälp - större storlek fanns inte i den modellen. En annan modell. Fick i båda benen men inte rumpan. Nu blev det herrmodeller. Fick i alla kroppsdelar, men som jag inte är rak som ett stuprör utan faktiskt går in lite på mitteln blev det stort glapp i midjetrakten. Den vänliga flickan tröttnade och gick till lunch. Ny flicka tillkallades. Hon grävde fram nyinkomna chinos på herravdelningen. Påstod att även kvinnor köpte... Jodå - de satt nästan perfekt, bara lite midjeglapp. Och långa i benen förstås. Jag skulle kunna lägga upp en halv meter ben och sy in ett par centimeter i midjan... Jag köpte de blå herrchinosen.


Acne Logo

...gör herrchinos som passar mig.


En top ville jag ha till byxorna. Alla toppar var antingen otroligt "kroppsnära" eller helt genomskinliga. Linne under - nej tack, det blir för varmt. Korta ärmar - nej tack, inte gärna. Den randiga där är fin - jasså, inte min storlek, nähä. Jag som länge har trott att jag är ganska normal i storlek, fick för mig att jag kanske förvanskar verkligheten. Jag kanske är en elefant! Mina speglar här i hemmet kanske inte alls speglar verkligheten. De visar kanske en vrångbild. Visar mig som en wienerkorv medan jag i själva verket är en falukorv. Som måste bära herrbyxor!




Jag kanske ser ut som, men är ingen "korvmänniska" .
Jag kan äta falukorv någon enstaka gång. Ugnsstekt
med potatismos.


Nova i Lund är utmärkt om det som i dag blåser halv storm och man inte är så pigg på att vistas ute. Ett tröjvarv företogs. Alla butiker betades av. Ingen var för liten eller oansenlig. Lindex, Joy, Vero Moda, Hennes, KappAhl, Marty, Sisters. Ska det vara så svårt att tillverka en tröja som passar till mina nya marinblå chinos? Hittade till slut två enkla och billiga randiga tröjor. Kompensation för de dyra byxorna.




Jag gillar randigt och har många randiga
tröjor i min garderob. Där fanns dock
ingen i blått. Nu finns där en blå och
vitrandig. Och en grå och vitrandig som
blir fin till vita linnebyxor.


Jag var så i köptagen att jag av bara farten handlade en dyr peeling till ansiktet. Men för att kompensera den dyra peelingen fick jag köpa ett billigt ansiktsvatten! Är det det som kallas för balansräkning?




 Om man sitter på var sin sida på gungbrädet
och räknar är det väl balansräkning ...



Nu är det så att min garderob är svart. Inte själva garderoben alltså, utan innehållet. Jag äger svarta skor, inte blå. Nu var jag tvungen att jaga ett par marinblå skor till nya byxorna! Sneakers, tänkte jag. Har ni en aning om hur många blå färger det finns? Azurblått, koboltblått, himmelsblått, marinblått, ljusblått, turkosblått. Alla blå färger kommer i ungefär hundra olika nyanser. Sneakers fanns i vitt , rött, och alla nyanser av blått som går att åstadkomma. Ska det vara så svårt att tillverka ett par skor i en blå färg som passar till mina nya marinblå chinos? I billigaste skoaffären hittades till slut ett par blå och vita skor i rätt färg - skam den som ger sig!




Något i den här stilen i alla fall...



Mission completed!



God eftermiddag önskar en nyekiperad


Skogseva

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så trevligt det ska bli att så småningom få se dig i andra kläder än svarta. Något att se fram emot. Kram från syster din

2009-03-17 @ 19:05:55
Postat av: Yngsta dottern

Har du prövat Flash när det gäller jeans? Har lite "kvinnomodeller" att välja på. Och alla "vanliga" affärer typ H&M, Lindex och Kapp Ahl har ju tusen olika modeller ser det ut som... Tror nog du kan hitta något som inte är herrbyxa där. Men det var ju en duktig expedit - hon fick nog sin bonus denna vecka också... :-)

2009-03-17 @ 19:46:57
Postat av: Kör Eva

Låter som en trevlig shoppingrunda.

Kul att det blev något till slut. :=)

Jag orkar inte tänka på att ge mig ut och prova byxor bara. Det är det värsta som finns.

Fast jag har en bra modell i märket Olé. Det är bara svårt att hitta butiker som har det märket.

Hoppas nu våren kommer till din nya garderob.

Ha det bra

Kram Eva



Hade förresten ugnstekt falukorv med potatismos till middag idag. Gott !!

2009-03-17 @ 20:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0