Regn, regn, regn

...var ska vi få hägn?


"Det regnar", sa trollet Murr,
"det regnar hela dagen."
"Det är tråkigt", sa trollet Plurr,
"för jag förkyler magen."




Ett troll av arten "näspetare". Ses företrädesvis bakom
ratten i en bil som stannat inför rött ljus.


Solen lär lysa över de goda vilket innebär att just här finns inte en enda god människa. Är då Sollebrunn befolkat av enbart onda, illasinnade troll och trollpackor? Kan jag inte tänka mig - min syster och svåger finns ju här - och jag befinner mig ju här just nu. Likväl regnar det.



Regnmoln

Molnet har parkerat över
västra Götaland.


Vi hade planerat att besöka ett fikaställe som heter Magnolia. Vi behöver fylla på fettdepåerna. Det vill till att det finns ett "inne" - att sitta ute är inte att tänka på om man inte är en amfibie.




En som gillar väta är "Bufo bufo". Jag grävde upp
en sådan figur vid vårgrävning en gång. Höll på att
ramla baklänges i rabatten när det rörde sig under
spaden och en fet padda kravlade fram ur sitt vinterbo
ett par decimeter under jord.





Magnolias trädgård ser fin ut på bild. Det är säkert trevligt att sitta under träden
och dricka kaffe och äta prinsesstårta - men inte i regn.


Nu får dagen ett par timmar på sig att förinta molnen, blåsa bort och torka upp. Om det inte tar sitt förnuft till fånga får vi tänka om och hitta på något annat. Spela "Skip Bo", lösa korsord, klä oss i regnkläder och gå en långpromenad med hunden.





Filip blir lyckligare över en promenad än ett cafébesök.



Jippiiiiee!... Låt det fortsätta regna, låt det piska mot rutorna - en långpromenad är trots allt det som min kropp hade mått bäst av. Fettdepåerna är ju faktiskt överfulla!


God förmiddag önskar


Skogseva

Kommentarer
Postat av: Anita

Nu har det slutat regna, så det bli nog utflykt i alla fall - per bil alltså. Vi får se hur det blir med långpromenad senare i dag. Men det ska väl lagas mat också, så vi får se vad som hinns med.

2009-05-06 @ 11:04:49
Postat av: Gräsänklingen

Att blogga är ett sätt att kommunicera

med tankar, bilder, citat med mera,

men nyss har vi konverserat vokalt

och dessutom icke-lokalt

telefonen fungerade väl

också denna kväll...







2009-05-06 @ 19:25:33
Postat av: Skogseva

Uttrycka sig väl, min käre man,

är något du förvisso kan!



Puss

2009-05-06 @ 21:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0