Söndagsvila?

Jag fick en välkommenhem- och överraskningspresent i går - en sådan här:


DSCH10B.CEE8

...med super + och super -, strutar runt objektivet och...
Måste läsa mig till alla finesser.


Första bilden togs klockan sju i morse, jag var ju tvungen att testa underverket, men hittade inte något riktigt intressant att fotografera så det blev:




...uppfartens buskar i tidiga morgonljuset,





...och ett litet fårbarn, fortfarande lite fuktigt i pälsen av dagg.


Jag har inte hunnit med så många bilder i dag, pionrabatten krävde min fulla uppmärksamhet. I morgon kommer bild på den. Dagen har varit full av grävande - utökning av rabatten fyllde hela släpkärran med sten och grässvål. Min kropp blev mer än trött. Jag startade klockan tio och var klar med den lilla utökningen klockan halv ett. Då kom yngsta dottern och två små pojkbarn och åt lunch med mig i bersån och pratade bort några timmar. Skönt för inte bara skalder utan även odlare att få (sova) vila.




Så här mycket skräp måste man gräva upp ur jorden när en ny rabatt ska
skapas här. Då är ändå bara en liten del av rabatten klar. (Gamla kameran.)


Katastrof när Yngsta skulle bege sig hem och bilnycklarna befanns inlåsta i bilen! Många f-ord sades och tänktes. Tur i oturen att jag har en extranyckel till deras hem och att i det i deras hem fanns en extranyckel till bilen. Det blev till att flänga fram och tillbaka för Yngsta som slutligen kom iväg med både pojkar, tomat-, peppar- och pelargonplantor i bagaget. Det tunnar ut i växthuset vill jag lova. Nu kan jag snart sommarmöblera där med de växter jag vill ha.




Något jag gärna möblerar växthuset med är en vanlig petuniaplanta. Denna
är satt i en stor grå kruka och den kommer förhoppningsvis att glädja oss
hela sommaren med sina ljust blåvioletta blommor.


Maken ( som har varit iväg och ridit islandshäst i dag) har snart vår laxmiddag klar och jag har inte för avsikt att låta honom vänta med maten så därför säger jag:


God middag


Skogseva




Kommentarer
Postat av: Inger

Då var Tirup avklarad,mycket nice,lite växter blev det ju men dock inga krukor,ska prova Lusthuset i Staffanstorp i morgon.

Resan gick vidare till Sövde för konvaljeplockning,mmmm ... kungen över alla men myggen bråkade med mej!

Så sött fårbarn....och mannen på häst kunde man tänka sig på bild...

Ha en bra kväll.

2009-05-10 @ 19:04:03
Postat av: Skogseva

Inger: Konvaljer kan man plocka i vår trädgård! Bild kommer i morgon. Bild på man på häst finnes icke, men ridningen gav tydligen mersmak...

Vi kanske ses till helgen?

2009-05-10 @ 20:17:36
URL: http://skogseva.blogg.se/
Postat av: Kamilla Nyström

Va kul med en ny kamera! Så ser vi fram emot många vältagna bilder här på bloggen nu!!

Vilken otur med nycklarna i bilen! Har varit med om detsamma, men då hade jag inte såå långt att köra fram och tillbaka!

ha en bra kväll

kram K

2009-05-10 @ 20:35:49
URL: http://kamilla-milla.blogspot.com/
Postat av: Anita

Som du gnällde över din kamera, måste du ha blivit lycklig över en ny sådan i present. Snäll make. Kram

2009-05-10 @ 20:48:22
Postat av: Skogseva

Kamilla: Jag börjar undra om det bara hänger på kameran det här med bra bilder...



Kära syster: Världens snällaste skulle jag vilja säga.

2009-05-10 @ 21:27:32
URL: http://skogseva.blogg.se/
Postat av: Hanna

Nu får du ta riktigt mycket bilder så du lär dig alla bra finesser med en så bra kamera :) Vad tyckte han om ridning da? ha de så bra! puss&kram

2009-05-11 @ 12:34:44
Postat av: Skogseva

Hannastumpan: Du kan inte anna hur många finesser.. Käre maken har ju ridit förut så även om det är länge sedan tyckte han att det gick bra. Det blev ju lite ont här och där förstås!



pussokram

2009-05-11 @ 16:12:52
URL: http://skogseva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0