Utlandsresa

Nu har jag åkt så långt så långt - nästan till ett utland. Sollebrunn. Sollebrunn ligger utanför Alingsås som nog mest är känt för Jonas Alströmer




Jonas Alströmer - en förgrundsfigur
som revolutionerade den svenska
1700-industrin.




Lillån flyter genom Alingsås som har en fin "träkärna".


ErskaKyrka2.jpg image by stefanity

Om storasyster och svåger vill lyssna till Guds ord kan de
åka till sin kyrka  - Erska kyrka.


Nu ska vi äta kära makens goda potatissallad med ugnsbakad lax och grönsallad till.



God middag önskar


Skogseva

Kommentarer
Postat av: Inger

Så långt,så långt från all fägring där hemma....

2009-05-04 @ 18:28:45
Postat av: Yngsta dottern

Har käre maken skickat med dig mat?! Hälsa så gott, kram och så.

2009-05-04 @ 19:23:24
Postat av: Skogseva

Inger: Långt bort, låångt bort, men jag är hos er innan kort!



Yngsta: Har recepten - det räcker!

2009-05-04 @ 19:39:44
Postat av: Anita

Maten var läcker. Så är det också mycken fägring här, fast en isig vind idag.

Nej, behövde ju inte skriva kommentar, du är ju hos oss.

Kram till Fia.

2009-05-04 @ 19:41:29
Postat av: Anonym

Hej på dej...

Stället heter Trä...Eller orten eller byn eller vad det nu var...........

Men jag ska fråga min arbetskamrat imorgon för han kände också till det.

Ha det bra i "långt bort"

Kram Eva

2009-05-05 @ 18:58:32
Postat av: Stefan Lindberg (stefanity)

Hej !



Kul att du använder min bild av Erska kyrka i din blogg. Jag fotar kyrkor enbart för mitt egna nöjes skull och tycker det är kul när mina bilder uppskattas och används i diverse sammanhang.



Ha de gött ... Stefan

2010-04-28 @ 20:21:37
Postat av: björn loven



Vackra sidor ! Lär mig ! Björn / Ursus

2010-06-02 @ 20:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0